Promotion is only one of the famous marketing "four-P": unfortunately for ad-men's livers it's the most visible. And when products, price stategies, positioning and trade are at the same level, the best campaign (or the best packaging) sells more than others.
TWO OBVIOUS CONCEPTS? Sure: Crisma's approach has been built upon these pillars of obviousness. Woe betide opposite!
What follows is perhaps less obvious:
1. Creative strategy should be based on 8 key points:
Expected reaction, Promised benefit, Reason why, Supporting benefits, Mood, "Memory sculpting", Codification and Format.
2. Verification based on 15 question-marks:
Is there just one concept?, Does it grab attention?, Does it present the benefit as exclusive?, Does it identify the Brand?, Does it speak the target's language?, Does it say important (but not obvious) things?, Does it follow marketing goals?, Is it clear, Is it competitive?, Are there strategic decisions?, Does it involve the target emotionally?, Where's its appeal?, Do you understand at its first shot?, Does it aim at real results?, Does it speak to real people not to numbers?, Will it be able to live and work for years?
This is Crisma in a few words. A good mix of the well-known and of strong personality that we like to call Effectiveness.
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La comunicazione pubblicitaria è solo una delle arcinote 4 P del mix di marketing: purtroppo per il fegato dei pubblicitari ne è la più visibile. E a parità di prodotto, di strategie di prezzo, posizionamento e distribuzione, è sempre la campagna migliore (o la confezione più attraente) a vendere di più.
DUE CONCETTI BANALI? Sicuro: l'approccio di Crisma è concepito per intero su questi due pilastri di banalità. Guai se non lo fosse!
Meno ovvio è ciò che viene dopo:
1. Strategia creativa basata su 8 punti-chiave:
Reazione da suscitare, Vantaggio promesso, Argomentazione, Vantaggi di supporto, Tono, Memorizzazione, Codifica e Format.
2. Verifica basata su 15 domande:
C'è un solo concetto?, Attira l'attenzione?, Presenta il vantaggio come esclusivo?, Identifica la marca?, Parla il linguaggio del target?, Dice l'importante e non l'ovvio?, Segue gli obiettivi di marketing?, È chiaro, è competitivo?, Prende decisioni strategiche?, Coinvolge?, Genera appeal?, Si capisce al primo colpo?, Mira a risultati concreti?, Identifica un pubblico vero e non una massa di numeri?, Può durare negli anni?
Questa per grandi linee è Crisma. Un buon mix di cose note e di forte personalità che noi chiamiamo Efficacia.
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