CRISMA statement
Ultime campagne
Latest adv releases:

Esterna / Outdoor adv:
Mangiatorella + Cavagrande

adv 2005

On air da / since: VI-2005

Tv Spot: il duello / the duel.

duel

On air da/since: 18-II-2004
reti nazionali / national broadcast.

Newspaper adv:
Juventus-Caffè Mauro sponsorship

devil

wanted

Flash-campaigns 2004/2005
Gazzetta dello Sport

May we do something for you?
Effectiveness off the Web
CRISMA ADV-PORTFOLIO >>
More than 150 campaigns 1990/2005 at a glance
Minimum requirements:
Flash Player 8
Monitor 1024x768
DSL (9,9 Mb file)
Oltre 150 campagne 1990/2005 in un solo colpo
Requisiti di navigazione:
Flash Player 8
Monitor 1024x768
Banda larga (il file è di 9,9 Mb)

CRISMA BRANDS-PORTFOLIO >>
More than 40 brands designed since 1990, at a glance
Minimum requirements: Flash Player 8
Oltre 40 marche ideate dal 1990, in una sola presentazione
Requisiti di navigazione: Flash Player 8

CRISMA PACKAGING-PORTFOLIO >>
More than 40 packs designed since 1990, at a glance
Minimum requirements:
Flash Player 8 - Monitor 1024x768
DSL (3 Mb file)
Oltre 40 confezioni ideate dal 1990, in una sola presentazione
Requisiti di navigazione:
Flash Player 8 - Monitor 1024x768
Banda larga (il file è di 3 Mb)

CRISMA B.T.L.-PORTFOLIO >>
Our Below-the-line at a glance: p.o.p. displays, calendars, merchandising...
Minimum requirements:
Flash Player 8 - Monitor 1024x768
DSL (2,5 Mb file)
In un solo colpo d'occhio il nostro Below-the-line: materiali punto vendita, calendari, merchandising...
Requisiti di navigazione:
Flash Player 8 - Monitor 1024x768
Banda larga (il file è di 2,5 Mb)

Take a look at some of our case histories outside the Web:

Una carrellata su altre nostre case histories fuori dalla Rete:

Advertising, the amazing science of Selling Planets;

Pubblicità, l'affascinante scienza di Vendere Pianeti;

Design, some successful case-histories from around the world of Corporate, Brand and Just-Product Image.

Design, alcune case-histories di successo nel mondo dell'Immagine Istituzionale, di Marca e di Prodotto-e-basta.

Effectiveness on the Web

Share our vision of Webvertising, now. Visit some of the Web sites we have created:

Condividi subito la nostra visione della Webblicità, visita alcuni dei siti Web che abbiamo realizzato:

Caffè Mauro, a great website for the best Espresso Coffee in the world, with the state-of-the-art in web technologies (d-html, flash, ipix...).

Caffè Mauro, il sito del migliore Caffè Espresso del mondo. (Indubbiamente, il più bel sito che abbiamo realizzato!)

Tre-D, "imag-in-action", Lenticular Images stunning website;

Tre-D, "immag-in-azione", il sorprendente sito delle Immagini Lenticolari;

Mangiatorella, the best mineral water inside (and probably outside) Italy;

Mangiatorella, l'acqua minerale che AltroConsumo ha eletto migliore d'Italia;

Magnet.it, italian ISP provider (with a stunning "flashed" home page);

Magnet.it, aggressivo provider di servizi internet (con un'incredibile home page in Flash);

Nucera Trasporti, great trucks worldwide (yes, again, a Flashed site);

Nucera Trasporti, azienda di trasporti eccezionali (ancora un website flashato);

Cavagrande, mineral water from Sicily. How to use a website as... tv commercial!

Cavagrande, acqua minerale siciliana. Usare un sito come fosse... uno spot televisivo!

Effectiveness (itself)

Promotion is only one of the famous marketing "four-P": unfortunately for ad-men's livers it's the most visible. And when products, price stategies, positioning and trade are at the same level, the best campaign (or the best packaging) sells more than others.
TWO OBVIOUS CONCEPTS? Sure: Crisma's approach has been built upon these pillars of obviousness. Woe betide opposite!
What follows is perhaps less obvious:

1. Creative strategy should be based on 8 key points:
Expected reaction, Promised benefit, Reason why, Supporting benefits, Mood, "Memory sculpting", Codification and Format.

2. Verification based on 15 question-marks:
Is there just one concept?, Does it grab attention?, Does it present the benefit as exclusive?, Does it identify the Brand?, Does it speak the target's language?, Does it say important (but not obvious) things?, Does it follow marketing goals?, Is it clear, Is it competitive?, Are there strategic decisions?, Does it involve the target emotionally?, Where's its appeal?, Do you understand at its first shot?, Does it aim at real results?, Does it speak to real people not to numbers?, Will it be able to live and work for years?

This is Crisma in a few words. A good mix of the well-known and of strong personality that we like to call Effectiveness.

La comunicazione pubblicitaria è solo una delle arcinote 4 P del mix di marketing: purtroppo per il fegato dei pubblicitari ne è la più visibile. E a parità di prodotto, di strategie di prezzo, posizionamento e distribuzione, è sempre la campagna migliore (o la confezione più attraente) a vendere di più.
DUE CONCETTI BANALI? Sicuro: l'approccio di Crisma è concepito per intero su questi due pilastri di banalità. Guai se non lo fosse!
Meno ovvio è ciò che viene dopo:

1. Strategia creativa basata su 8 punti-chiave:
Reazione da suscitare, Vantaggio promesso, Argomentazione, Vantaggi di supporto, Tono, Memorizzazione, Codifica e Format.

2. Verifica basata su 15 domande:
C'è un solo concetto?, Attira l'attenzione?, Presenta il vantaggio come esclusivo?, Identifica la marca?, Parla il linguaggio del target?, Dice l'importante e non l'ovvio?, Segue gli obiettivi di marketing?, È chiaro, è competitivo?, Prende decisioni strategiche?, Coinvolge?, Genera appeal?, Si capisce al primo colpo?, Mira a risultati concreti?, Identifica un pubblico vero e non una massa di numeri?, Può durare negli anni?

Questa per grandi linee è Crisma. Un buon mix di cose note e di forte personalità che noi chiamiamo Efficacia.

Use your Email power: .
Usa il tuo potere di Email: .

Or perhaps you'd like to take a peep into the agency and meet someone...
Oppure dài una sbirciata alla Crisma e guarda chi c'è in questo momento...

page curl - bordo

If you would like to meet some of the companies we work for,
turn the page.
Per conoscere alcuni dei marchi per i quali lavoriamo, volta pagina.

Thank you very much for your visit!
Molte grazie per la tua visita! :-)
iBS

Do u like books or films? Choose our favorite e-shop.
Ti piacciono la letteratura e/o il cinema? Il nostro copy ti segnala il migliore online-store italiano: IBS.it.


Copyright © Crisma snc - ONLINE SINCE 1995!
All rights reserved

Codice HTML domato riga per riga su word processor
Genuine hand-tooled HTML